Profiel van karinvd

Overzicht van alle hardloopprestaties van karinvd. Op deze profiel pagina worden alleen wedstrijdtijden getoond, trainingstijden zijn enkel voor de gebruiker zelf zichtbaar.

Hardloop statistieken

AfstandAantalBeste tijdDatum PRGemiddelde tijd
8.000m100:51:1506-02-201100:51:15
10.000m300:59:3019-06-201001:01:22
15.000m101:42:4921-11-201001:42:49
16.093m201:46:1712-09-201001:50:11

Uitgebreide statistieken zijn alleen beschikbaar voor ingelogde gebruikers

Log eerst in op Looptijden.nl voordat je de uitgebreide statistieken kunt bekijken.

Indien je nog niet aangemeld bent op Looptijden.nl kun je je heel eenvoudig gratis aanmelden.


Blog posts

De micoach (1 reactie)

Gepost door karinvd op vrijdag 2 juli 2010 17:24

Ik heb het idee dat mijn hartslag zone's kloppend zijn. Bij de eerste keer lopen kun je een "assesment-run" doen. Aan de hand van die 12 minuten durende run worden je hartslagzones aangepast. Er is altijd de mogelijkheid deze handmatig aan te passen.
Dan kun je op de website kiezen waar je voor wilt trainen er zijn heel veel mogelijkheden. Ik heb het schema: uitlopen halve marathon, met als startpunt dat je 10 kilometer binnen een uur kunt lopen. Je kunt ook zelf trainingen bedenken en aanmaken.
Vervelend is dat je gebruik moet maken van de website van adidas micoach, en dat je nog niet de gegevens kunt exporteren. Op mijn gemailde vraag daarover kreeg ik vlug antwoord dat ze niet konden toezeggen wanneer dat wel zou kunnen. Je moet dus een internet verbinding hebben om de micoach te gebruiken.
Wanneer je je schema hebt ingesteld, synchroniseer je die met je pacer, meer dan 10 trainingen komen er dan op te staan.
Voordat je gaat lopen moet je je hartslagmeter om doen ( die overigens prima zit) en een "stride sensor" op je schoen. Deze sensor wordt geleverd met een klemmetje zodat je hem op iedere schoen kunt dragen, en niet alleen in de adidasschoenen met een uitsparing.
Dan plaats je de pacer ergens, ik heb toch altijd een watergordel om waar ook mijn mp3 speler aan zit, dus ik doen hem daaraan. Hij is klein genoeg om aan je broekband, armhouder of boordje te plaatsen. Je kunt kiezen uit "on" of "free", bij "on" kies je een training en druk je op de start knop. Bij "free" druk je ook op de startknop, maar dan meet hij alleen, en geeft hij geen instructies. In beide gevallen kun je tussentijds op de pacer drukken om te horen wat je gegevens zijn. Op de website kun je kiezen wat je dan wil horen, alles of bijvoorbeeld alleen je hartslag of je snelheid.

Dan de training zelf, je krijgt instructies die luiden als "speed up to blue zone, 3 minutes" als je lang in dezelfde zone moet lopen hoor je af en toe, "maintain blue (of green) zone". Als je buiten de zones komt, krijg je de melding, ofwel "slowdown to", of "speed up to green zone".

Gewapend met mijn micoach heb ik gisteren voor het eerst een interval training gedaan.(http://bit.ly/ai23EB) Ik krijg duidelijke instructie. Als ik van "blue zone", meteen door moet naar "yellow zone", krijg ik geen melding dat ik in het tussenliggende "green zone" ben aanbeland. In het begin is dat verwarrend, maar als je het weet is het wel ok.

De stride sensor is bij mij behoorlijk accuraat, en af en toe controleer ik dat met de hectometerpaaltjes langs de trambaan. Is de sensor bij jouw loopstijl niet kloppend, dan kun je hem eenvoudig kalibreren.

Wat ik fijn vind is dat het apparaat tussen mijn mp3 speler en mijn koptelefoon zit, zodat ik zelf bepaal waar ik naar luister. Zodra de micoach een melding heeft, drukt hij het geluid van mijn mp3speler weg. Als je helemaal niet naar muziek wil luisteren is dat ook geen probleem, dan gebruik je het enkele oortje wat bijgeleverd is.

Ik ben heel erg tevreden met dit hebbedingetje, voor mij is het fijn dat ik niet op een horloge kan kijken, dat leidde me altijd erg af. En als ik toch wil weten hoe hard ik ga, druk ik op de knop.
Het motiveert enorm om mondeling gezegd te krijgen wat je moet doen, al heb je dat zelf van te voren bepaald. Van mij had het apparaatje ook wel iets aanmoedigends mogen zeggen als je bijvoorbeeld te vroeg stopt, maar dat komt misschien nog!
Wat ik ook mis is dat je de trainingen niet op afstand kunt instellen, dus 100 meter lopen en dan 100 meter dribbelen. Misschien komt dat ook nog, of heb ik dat nog niet kunnen vinden.
Verder vind ik de grote keuze aan schema's geweldig! Ook de eenvoud van de website is een verademing. Over 87 trainingen moet ik klaar zijn voor de halve marathon, ik houd jullie op de hoogteThumbs up

Nogmaals "maintain blue zone"

Gepost door karinvd op zaterdag 26 juni 2010 09:10

De tweede keer dat ik een half uurtje met een lage hartslag heb gerend. Ik merk dat ik probeer zo snel mogelijk te zijn èn in de "blue zone" te blijven! Onderweg lach ik mezelf uit als ik probeer een wandelend stelletje voorbij te komen zonder dat ik tot orde wordt geroepen door "slow down to blue zone". Als ik over de gène stap die dit tempo bij me oproept, voelt het eigenlijk best wel goed.
Waarschijnlijk is het een hele goede trainig om zo effectief mogelijk te lopen, en dat is vast handig bij de lange afstanden die nog in het verschiet liggen houd ik mezelf voor.
Ik en m'n micoach, we komen er wel!

slow down to blue zone, maintain blue zone (4 reacties)

Gepost door karinvd op woensdag 23 juni 2010 20:23

Nooit geweten dat je zo langzaam kon hardlopen! In ben sinds kort in het bezit van een micoach. Ik heb daar het schema van een halve marathon in gezet, en ga precies doen wat dit apparaatje me vertelt smiley.
Eigenlijk gaat mijn schema morgen in, maar omdat ik niet meer kon wachten om mijn nieuwe speeltje opnieuw te gebruiken, vandaag een herstelloop gedaan in de blue zone. Ik kan je vertellen, dat valt lang niet mee. Ik kom er dus achter dat wat ik een herstelloopje vond, waarschijnlijk een tempoloop blijkt te zijn! Geen wonder dat ik nooit vaker dan 3 keer per week trainen aankon! Ondanks het warme weer nauwelijks gezweet, tijd gehad om het vers gemaaide gras te ruiken, te genieten van de mooie lange gele lichten.
Morgen mag ik naar de green zone

Bekijk de blog van karinvd

��n of meerdere (trainings)tijden zijn ivm de privacyinstellingen van deze gebruiker niet zichtbaar.

Tijden voor hardloopwedstrijden

DatumParcoursTijdAfstandSnelheid
06-02-2011Midwinter Marathon (8 km)00:51:158.000 m9,37 km/u
21-11-2010Zevenheuvelenloop (15 km)01:42:4915.000 m8,75 km/u
12-09-2010Bridge to Bridge - Arnhem (10 EM)01:46:1716.093 m9,08 km/u
19-06-2010Familieloop (10 km)00:59:3010.000 m10,08 km/u
05-04-2010Utrecht Marathon (10 km)01:01:4210.000 m9,72 km/u
14-03-2010CPC Loop (10 km)01:02:5410.000 m9,54 km/u
19-09-2009Dam tot Damloop (10 EM)01:54:0516.093 m8,46 km/u

Hardloop foto's van karinvd

20180611_193213.jpg zomerbenen

Hardloop vrienden van karinvd


Looptijden.nl op Facebook