Loopgroep '63 Runners

Loopgroep informatie

PlaatsEmmeloord
OrganisatorJan Post

Statistieken

Deze loopgroep staat sinds woensdag 16 december 2009 op Looptijden.nl en heeft 24 leden.

Voeg toe aan website / blog

Contactinformatie

NaamJHJ
Telefoon06-30545133
E-mailrunners63@hotmail.com

Motto: -
Locatie van '63 Runners

'63 Runners is ontstaan in Nov 2009 door José Jan en Harry die alle drie geboren zijn in 1963 en trainen bij AV NOP in Emmeloord.


Leden

Pasfoto van Jan Post
Pasfoto van Harry Boerefijn
Pasfoto van José Stuivenvolt


Trainingstijden

DagTijd en locatie
Maandag19.00 - 20.00/20.30* Baan AVNOP
Dinsdag19.00 - 20.30 Baan AVNOP
Woensdag19.30 - 20.45 Baan AVNOP
Donderdag19.00 - 20.30 Baan AVNOP
Vrijdag-
Zaterdag15.00 - 17.00 Kuinrebos * ( kan verschillen per week)
Zondag-
Wil je je aanmelden bij deze loopgroep? Wordt dan gratis lid van Looptijden.nl en meld je direct aan!

Leden van deze loopgroep

Onderstaande hardlopers hebben zich aangemeld bij deze groep.

Zodra de deelnemers van deze groep live-tracking activeren kun je ze real-time volgen en aanmoedigen.

Jan Post

Organisator

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
56

Harry Boerefijn

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
55

José Stuivenvolt

Woonplaats:
emmeloord
Leeftijd:
55

Connie Jongejan

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
56

harry loos

Woonplaats:
emmeloord
Leeftijd:
55

Cor Vegterlo

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
53

J. Rinsma

Woonplaats:
Kraggenburg
Leeftijd:
72

Gerdi Wicherson

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
50

Carlien Hendrickx

Woonplaats:
Espel
Leeftijd:
55

Janke Jongstra

Woonplaats:
emmeloord
Leeftijd:
54

Henk Jongstra

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
57

Erik Tavenier

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
52

Annet Hegeman

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
48

Lianne van de Guchte

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
51

rommie de witte

Woonplaats:
Vollenhove
Leeftijd:
65

Fokke Loosman

Woonplaats:
Tollebeek
Leeftijd:
56

Ilse Ebbers

Woonplaats:
Creil
Leeftijd:
33

Gerard van de Guchte

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
57

Ronnie Boomsma

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
32

Edwin Claessens

Woonplaats:
Espel
Leeftijd:
54

Wijnand Bok

Woonplaats:
Onbekend
Leeftijd:
-

Adrie Dekker

Woonplaats:
Emmeloord
Leeftijd:
65

Ben van Ewijk

Woonplaats:
Onbekend
Leeftijd:
-

Er zijn 1 leden met een verborgen profiel.

Nieuwsberichten binnen deze loopgroep

Elke loopgroep heeft zijn eigen prikbord voor mededelingen of nieuwtjes. Leden worden per e-mail op de hoogte gesteld van nieuwe berichten. Hieronder staan de laatste vijf nieuwsberichten.

Bekijk alle nieuwsberichten van deze groep


RUN BIKE RUN

Gepost door Harry Boerefijn op zaterdag 9 juli 2011 20:02

Zondag 28 augustus 2011 is er de negende marathon van Kootwijkerzand naar Heerde. Deze Veluwe Marathon is een superleuk loopevenement! Uniek omdat de marathon van zuid naar noord Veluwe loopt in één lange weg door het bos en heide gebied. Wat deze marathon verder uniek maakt is dat de hardlopers begeleid worden door een fietser. Iedereen kan deze marathon in teamverband afleggen.

Je kunt je induvidueel aanmelden. Verder kun je een team opgeven van minimaal 2 personen waarvan 1 met fiets. Ook 3 hardlopers met 1 fiets of bijvoorbeeld 4 lopers met 2 fietsen. Helemaal afhankelijk hoe zwaar/licht je het wilt maken. Je loopt gezamenlijk met alle andere deelnemers 42.195 km. Je wisselt dus af met de fietser die puur als begeleider meegaat (voor drinken en kleding etc). De etappes die je loopt zijn steeds 5km lang, hier mag je maximaal 30 minuten over doen. Dan volgt er een herstart met het gehele deelnemersveld. (Dus in totaal 8 x 5km + 2,195km = 42.195m)

Het is een kleine logistieke operatie om de marathon tot een succes te maken. De deelnemers vertrekken per auto met fiets om 08.00 uur vanaf de Kiosk aan de Elburgerweg te Heerde. Er is voor de deelnemers een aanhangwagen voor fietsen beschikbaar. Belangrijk is dat je als deelnemer van Heerde(het uiteindelijke eindpunt) naar het startpunt van de marathon in Kootwijkerzand wordt gebracht door familie of vrienden. Zodra je dan de marathon hebt afgelegd in in Heerde bent aangekomen kun je hier vandaan weer huiswaarts.

Zodra we bij Kootwijkerzand aankomen worden de fietsen afgeladen en naar het startpunt gebracht. Bij het Kootwijkerzand is de uitkijktoren ter plaatste het startpunt. Hier kun je genieten van een fantastisch uitzicht over het Kootwijkerzand. Na het beklimmen van deze uitkijktoren beginnen we met de eeste 5 kilometer over de zandvlakte wat erg mooi hardlopen is. Diegene die de deelnemers haalt of brengt is ook van harte welkom bij de finish, hapje en drankje staan klaar!

De 5 kilometer trajecten kunnen door de snelle lopers in zo'n 20 minuten worden afgelegd en de minder snelle lopers binnen 30 minuten. Na deze 30minuten is er direct een herstart voor het nieuwe 5 km traject. We lopen langs veel bloeiende heidevelden. De Veluwe Marathon een bijzondere happening!

Wil je meedoen? Mail dan svp naar runningclubheerde@gmail.com De kosten zijn € 20,- per persoon inclusief fietsenvervoer een hapje en een drankje op het eindpunt. Leden/sponsoren betalen € 10,- (op rek nr 3965 70 054 t.n.v. Stichting Runningclub Heerde o.v.v. Veluwemarathon). Tot zondag 28 augustes! Heb je geen vervoer van Heerde naar Kootwijkerzand vermeld dit svp en we regelen vervoer voor je.

Je kunt nu ook geautomatiseerd inschrijven. Ga dan naar onderstaand formulier:

www.inschrijven.nl/formulier?id=2012032500336&ag=j&tl=nl

Marathon

Gepost door Harry Boerefijn op donderdag 7 april 2011 18:52

Hallo Runners,

Voor iedereen die het weekend een marathon lopen heel veel succes en geniet er van.

Aangezien ik zelf een weekje weg ben zal er een week lang geen looptip van de dag zijn.

Looptip van de dag 7 April

Gepost door Harry Boerefijn op donderdag 7 april 2011 18:45

Wat is de juiste manier van rekken?

Voor een wedstrijd of training is een rustige warming-up veel effectiever dan rekken. Rekken is wel een goed hulpmiddel om het herstel van je spieren te bevorderen. Het helpt je spieren te switchen van de ‘actieve stand’ naar de ‘herstelstand’ om stijfheid tegen te gaan en om melkzuur (lactaat) af te breken.

Tips om goed te rekken:
>Rek alleen opgewarmde spieren
>Let op een juiste, stabiele houding
>Rek totdat je een milde spanning, dat wil zeggen: geen pijn, voelt in je spieren
>Rek minstens na elke derde training. In het ideale geval doe je het dagelijks

Onze tip: hoe zwaarder je training is geweest, des te lichter en voorzichtiger je je rekoefeningen moet uitvoeren. Na een zware training hebben je spieren namelijk allerlei kleine scheurtjes opgelopen. Deze scheurtjes verergeren als je behoorlijk stevig gaat rekken. Na een lichte training is het wel weer mogelijk om intensievere rekoefeningen te doen.

Looptip van de dag 6 April

Gepost door Harry Boerefijn op woensdag 6 april 2011 19:04

Hoe train ik het beste op basis van mijn hartslag?

Om te beginnen moet je je maximale hartfrequentie kennen. Aan de hand daarvan kun je berekenen hoe hoog je hartslag moet zijn tijdens een ontspannen training of een snelle interval. Met je maximale hartfrequentie kun je je persoonlijke hartslagzones voor de verschillende niveaus van inspanning berekenen. Die kunnen bij de meeste van de hier besproken hartslagmeters eenvoudig worden ingesteld.

De belangrijkste hartslagzones zijn:

> 70 tot 75 procent van je maximale hartslag: rustige duurloop
> 75 tot 80 procent van je maximale hartslag: vlotte duurloop
> 80 tot 85 procent van je maximale hartslag: zeer vlotte duurloop

Een tempoduurloop wordt op 85 procent van je maximale hartslag gelopen. Bij fartlektraining en lange versnellingen bereikt je maximale hartslag zelfs waarden van boven de negentig procent. Exacte bepalingen zijn echter afhankelijk van de duur van de belasting. Het grootste deel van een effectieve looptraining – dat is ongeveer tweederde – vindt plaats in de zone van 75 tot 80 procent van je maximale hartslag.

Vlotte duurlopen vormen dus de belangrijkste trainingsprikkel. Bij wedstrijden is het hartslagniveau afgestemd op de lengte van de afstand. De gemiddelde hartslagfrequentie ligt bij een vijf-kilometerloop rond de 95 procent.

Kort en goed
> 1. De beste meter voor energieverbruik is je hartslag.
> 2. Het gebruik van een hartslagmeter is aan te bevelen, maar niet strikt noodzakelijk.
> 3. Je hartslag is heel individueel. De relatie tussen hartslag en trainingsintensiteit verschilt van mens tot mens.
> 4. De hoogste hartslag die je zonder problemen kunt bereiken, is je maximale hartfrequentie.
> 5. Pas als je je maximale hartfrequentie hebt bepaald, kun je een passend trainingsschema opstellen.
> 6. Als je vreemde gegevens afleest, kijk dan of je je hartslagmeter op de juiste manier hebt aangesloten.

Looptip van de dag 5 April

Gepost door Harry Boerefijn op dinsdag 5 april 2011 18:36

Er zijn twee veelgebruikte formules om je maximale hartfrequentie te berekenen. De eerste methode: 220 min je leeftijd. De tweede: 208 min je leeftijd x 0,7.

Helaas houdt geen van de twee theorieën rekening met je persoonlijke hartslag. Reden waarom prestatiesporters naar een sportarts gaan om daar hun exacte, individuele maximale hartslagfrequentie te laten berekenen. Als dit niet haalbaar is, zijn er ook andere acceptabele methoden, maar daarvoor moet je je grenzen opzoeken. Zeker voor beginners, lopers met overgewicht en ‘herintreders’ is dit niet aan te raden. Die kunnen prima toe met de bovenstaande formules. Ze geven weliswaar geen accuraat beeld, maar het is altijd beter dan vanaf nul te beginnen zonder enige wetenschap.

Voor alle anderen geldt: de hartslagen die je meet na het lopen van drie kilometer, vijf kilometer of tien kilometer met een eindsprint, geven je een aardig beeld van je maximale hartfrequentie. En als je geen wedstrijdloper bent, probeer dit dan eens: ga op een atletiekbaan rustig warmlopen gedurende vijftien tot twintig minuten. Loop 1600 meter (vier rondjes) stevig door, loop vervolgens een rondje tempo en uiteindelijk een rondje zo hard als je kunt. Het hoogste cijfer op je hartslagmonitor zit dicht aan tegen je maximale hartfrequentie. Let op: een warming-up is essentieel voor goede testresultaten. Je moet altijd topfit en uitgerust zijn voordat je de test doet.

Forum

Deze loopgroep heeft zijn eigen forum. Hierop kan worden nagepraat en kunnen allerlei vragen worden gesteld.

Ga naar het forum

Laatste forum berichten

Roparun
door Erik Tavenier op zaterdag 11 februari 2012
hardloopevenementen
door José Stuivenvolt op woensdag 27 oktober 2010
Konninginneloop
door Jan Post op dinsdag 27 april 2010

Foto's van de loopgroep '63 Runners

Prijsuitreiking Jose  5de plaats Houtwijkerkerstloop 2009 Houtwijkerkerstloop 2009 groep AVNOP lopers 63 Runners Cross AVNOP 2010 Groet uit Schoorl 11 Dorpenloop 2010

Trainingen

Binnen een loopgroep kunnen trainingen bijgehouden worden. Deze worden in de kalenders van de leden geplaatst en na afloop kunnen de resultaten bekeken worden.

Er zijn nog geen trainingen bekend