Welk sporthorloge kopen? Garmin of TomTom

Geplaatst in het forum: Hardloopschoenen, horloges en andere uitrusting

Vdp
Geen pasfoto bekend van Pasfoto van Vdp
Geplaatst op donderdag 26 november 2015 06:40

Hoi allen,

Ik geraakt er niet aan uit welk horloge ik zou nemen.
Ik loop met men gsm,op het moment en zou wel willen dat het of het uurwerk of de gsm is om te lopen...

Ik twijfel voornamelijk tussen TomTom run 2 cardio en de Garmin forerunner 235

Iemand tips of andere meningen van andere horloges?

Gr

Kees van der Heijden
Pasfoto van Pasfoto van Kees van der Heijden
Geplaatst op dinsdag 22 december 2015 21:16

In het begin heb ik ook met mn mobiel gelopen, die laat ik nu lekker thuis, zwaar ding om mee te slepen. mijn horloge houd netjes alles bij voor mij.

in het begin heb ik een polar horloge gehad, heb nu een Garmin en zoals ik er nu tegen aan kijk dan denk ik menig fabrikant nog iets kan leren van Garmin. voor mij geen ander meer.

mvg Kees

Geplaatst op zondag 27 december 2015 21:37

Ik ben een beginner qua hardlopen (4mnd - 5km in 30' nu). Ik wil ook starten met hartslag en heb de TomTom Spark aangeschaft. Sinds 23/12 in huis. Ik ben er niet kapot van en overweeg 'm terug te sturen.
Ik zou graag diverse hartzones instellen voor een training en dat het horloge me helpt. Dat kan maar heel beperkt zoals ik het nu zie met 1 zone. Ik zou graag zeggen 5 minuten laag, 10 minuten heel hoog, 5 minuten hoog en 5 erg laag ofzo.
De Forerunner 225/235 ziet er wel goed uit. Wat ik jammer vind is dat alle sportwatches de hartslag niet doorgeven aan andere apps op mijn telefoon.

Hope this helps. Als iemand tips heeft voor een optical hrm die met bluetooth alle apps support... hoor/lees ik het graag.

Groet Gerard

Kees van der Heijden
Pasfoto van Pasfoto van Kees van der Heijden
Geplaatst op maandag 28 december 2015 21:30

Beste Gerard,

waarom zou je willen dat je horloge je hartslag door geeft aan je telefoon?
ik loop nooit met mn telefoon, alleen mijn horloge en hart band mee. als ik thuis kom ga ik even zitten en sync ik mn horloge met de webapplicatie van Garmin.

er is van Polar een bleuthooth band die je hartslag door geeft aan bv je telefoon.
http://www.hartslagmetercenter.nl/product-reviews/250385/polar-h7-hartslagsensor-bluetooth-smart-black-m-xxl.html

wel even kijken of je telefoon compatibel is...

hoe het met de apps op een telefoon zit en het instellen van hartslag zone's weet ik niet, met een horloge gaat dat eenvoudig bij de meeste type's. je hartslag zone's hoef je dan niet zelf in te stellen als je al je gegevens invoert en dan voornamelijk je maximale hartslag dan berekend je horloge zelf de rest, je kan het uiteraard ook zelf doen op de site van runinfo b.v.

mvg Kees

Geplaatst op maandag 28 december 2015 21:44

Hallo Kees en Vdp,

@Kees: Dank voor je reactie. Waarom met de smartfoon: niet als eerste keuze, maar omdat ik de TomTom Spark als beperkt ervaarde (of mijn unkunde smiley) met het invoeren van een trainingsschema heb ik naar IOS apps gekeken. Dat lijkt wel te lukken. Ik heb de H7 bekeken en ook de MIO link (optisch), maar ik heb toch de knoop doorgehakt na wat video's gekeken te hebben van de Garmin site en wat je daar ziet en in kunt voeren. Dat lijkt beter te passen. Oftewel een Forerunner 235 is als het goed is "onderweg".

@Vdp: ik heb dus getest met de TomTOm Spark en heb nu de Forerunner 235 besteld. De reden om voor de TomTom te kiezen was de audio die hij kan doen. Mocht je nog iets willen weten van de TomTOm: laat maar weten. Los van de audio denk (nu) ik dat qua running de FR de betere keuze is. Vanaf morgen/overmorgen verwacht ik ook iets te kunnen roepen over de FR als iets wilt weten.

Groet Gerard

Geplaatst op woensdag 30 december 2015 12:27

Ik heb sinds 2 weken de FR235. Hiervoor heb ik 3 jaar een FR610 gehad die me niet echt goed beviel. En een levensduur van 3 jaar vind ik niet lang voor zo'n duur apparaat. Het horloge corrodeerde aan de achterkant, duurde lang voordat ie GSP signaal had. De support van Garmin hierbij vond ik niet bevredigend.
Eigenlijk had ik gedacht over te stappen naar Polar. Maar een hartslagband vind ik zo'n rotding en ik had goede recensies gelezen over de 2e generatie polshartslagmeters. Dus toch maar weer Garmin. Tomtom heb ik minder goede verhalen over gehoord maar kan er niet uit ervaring over meepraten.
De FR235 bevalt erg goed. Licht en soepel, snel GPS signaal, te combineren met je smartphone zodat je hem niet meer aan je pc hoeft te koppelen. Hartslagzones in te stellen. Vooralsnog tevreden dus....

Vdp
Geplaatst op woensdag 30 december 2015 12:56

Hoi,

Ik heb na opzoekingswerk toch gekozen voor de polar m400 en moet zeggen dat ik tevreden ben!
Prijs en de functies die je erin hebt! Mega gewoon!

Voor mij is dit het eerste sporthorloge dus ik weet ook niet beter!

Vdp
Geplaatst op woensdag 30 december 2015 12:56

Hoi,

Ik heb na opzoekingswerk toch gekozen voor de polar m400 en moet zeggen dat ik tevreden ben!
Prijs en de functies die je erin hebt! Mega gewoon!

Voor mij is dit het eerste sporthorloge dus ik weet ook niet beter!

Geplaatst op zondag 3 januari 2016 21:39

advies voor de M400, altijd afspoelen na het trainen en laten drogen, iedere M400 krijgt na een jaar last van oxidatie van de USB aansluiting door het zweten (forums staan er vol mee), ik weet niet of dat onderhand verholpen is, meer de eerste serie had daar behoorlijk last van.

Vdp
Geplaatst op zondag 3 januari 2016 23:46

Oo bedankt Michael!

Ja had al gelezen dat dit probleem zou verholpen zijn.

Maar ga er toch rekening mee houden, vooral omdat ik er mee zwem ook!

Vdp
Geplaatst op zondag 3 januari 2016 23:46

Oo bedankt Michael!

Ja had al gelezen dat dit probleem zou verholpen zijn.

Maar ga er toch rekening mee houden, vooral omdat ik er mee zwem ook!

Terug naar het forum: Hardloopschoenen, horloges en andere uitrusting

Reageer direct op dit bericht

Log eerst in om een reactie te geven.

Looptijden.nl op Facebook