Hardlooptijd 24-11-2007: Training, 5.000 m, 00:19:37 door LazyD

Hardlooptijd informatie

Tijd00:19:37
Afstand5.000 m
Datum24-11-2007 10:30
Wedstrijd-

Statistieken

Snelheid15,29 km/u
Tijd per km.03:55 min/km
InspanningGeen EMI score
Positie0 van de 0 tijden

Trainingsrondje

Aantal tijden0
Plaats-
Beoordeling     


Deze pagina toont de details over de hardlooptijd 24-11-2007: Training, 5.000 m, 00:19:37 door LazyD.

Loop jij ook wel eens hard en wil je je looptijden gratis bijhouden? Meld je dan nu aan bij Looptijden.nl. Hiermee kan je heel eenvoudig je hardlooptijden bijhouden, statistieken bekijken en je aanmelden bij loopgroepen.

Opmerkingen

avg 177, max 185

van weblog:

Voorzichtig Ho(e)ra?
Gisterochtend, damn wat was het koud... de Horaloop 'gedaan'. 5 kilometer (5.004 meter volgens de organisatie, ik had ze voor de zekerheid vooraf nog maar even gemaild ;-) over verharde bospaden en fietspad. Wel wat hoogteverschillen, maar dan meer in de categorie 'vals plat', niet veel zwaarder dan dat. Bij het inlopen viel me op dat er veel snelle jongens (vooral van de orgniasierende vereniging Climax) rondliepen. Terwijl ik rustig warmjogde kwamen sommigen me met 16-17 per uur fluitend voorbij. De trend was gezet ;-).

De laatste tijd kleed ik me niet te dik tijdens wedstrijden, zo ook dit keer: korte tight, shirt met lange (maar bij mij kortvallende) mouw en bufje om 't af te maken. Na afloop van de wedstrijd was ik gewoon bijna droog, waar ik normaal 1 zwetende massa ben [shocked-smiley]. Alleen de voorkant van m'n buffy was wat vochtig, verder dus niet. Nu kun je zeggen: proecies goed gekleed dus! maar doe mij dan toch maar wat zweet. Ècht last van de kou heb ik niet gehad trouwens, wel een wat vreemde ademhaling, door het inhaleren van flink koude lucht. Na onze wedstrijd werd het trouwens snel warmer (+ zonnetje) dus ik denk dat de 10 km en 10 EM lopers deze ervaring niet delen.

De wedstrijd dan maar. Ik startte prima, kon rustig in mijn ritme komen, maar zag minstens 15 personen (van in totaal 124 deelnemers) vlot voor me weglopen. 'Loop ik dan zo langzaam?' dacht ik nog, maar meende dat het wel meeviel. Door m'n gezonde eten/buikgriepje ben ik ongeveer 3 kilo lichter, zo ongeveer op m'n ideale (loop)gewicht van 72 kilo. Of het daardoor komt dat ik me wat lichter en soepeler 'voel' bewegen weet ik niet, maar het is wel zo. Ik was dus hondsmoe (weer te vroeg op en de afgelopen week was dat ook zo) voor ik begon, maar het lopen voelde wel erg lekker.

Ik ga er voor het gemak even van uit dat de km-bordjes goed stonden. Kilometer 1 ging in 3:56, viel me toch wat tegen. De tweede verliep iets sneller, 3:50. Tijdens kilometer 3 liepen we grotendeels langs de spoorlijn, vals plat waar je (op zo'n moment in de wedstrijd) niet op zit te wachten. Ik klokte 4:08 en liep al lange tijd met dezelfde mensen om me heen. Tijdens de vierde km passeerde ik eindelijk eens iemand, die net te hard was gestart (km in 3:59). Passeren geeft me toch altijd net weer een zetje, ook liep ik iets in op de triatleten die al heel lang (een klein stukje) voor me liepen. M´n km/tijden optellend voelde ik al een aardige teleurstelling opkomen. Lekker lopen en dan amper onder de 20 minuten!? Maar ja, nog maar even doorjakkeren, ik kreeg inmiddels een steekje in m´n zij, maar kon goed vaart houden. Op het eind kwamen er nog 2 jonkies voorbij. Ik denk dat ik nog een paar plaatsen hoger had kunnen eindigen, maar bedacht me dat ik het ´helemaal leeglopen´ beter kon bewaren voor volgende week. De laatste kilomter ging toch in 3:42, zo hard ging het voor mijn gevoel niet meer, maar okee...

Finish in 19:37 netto. Best een teleurstelling dus. Anderzijds, Denis stuurde me na afloop een rijtje met meer en minder ingrijpende events die me de afgelopen tijd uit m'n (loop)ritme proberen te krijgen, en dat zo opgesomd zien doet goed relativeren :-).

Zit er een positieve kant aan dit verhaaltje? Ik zou zeggen, ja! Vandaar de titel van dit bericht... Het belangrijkste vind ik toch mijn hervonden soepelheid. Ik hoop dat ik deze week wat kan uitrusten, en nog lekker wat kan trainen (ik ga zo op pad voor een lekker bosloopje, erg zin in!) en dan ondanks alles net op tijd fit ben voor de Monferlandrun.

Inmiddels ben ik zover dat ik ook tevreden zal zijn met een PR verbetering (staat op 1:03:08, maar op de halve van Eindhoven liep ik al sneller). Dat ik de 59:59 aankan, ik vrees van niet. Ik wil er wel 'gewoon' op starten, en zo lang het lekker loopt blijf ik er voor gaan... In de loop van deze week wijd ik er wel weer een previewtje aan!

Groet en loopze!

D

Berichten en likes

 Verstuur aanmoediging

Tussentijden

Onderstaande grafiek toont het verloop van je hartslag en snelheid gedurende de wedstrijd.

Grafiek van de hartslag gedurende de wedstrijd

Looptijden.nl op Facebook