Looptip van de dag 11 Nov

Over '63 Runners

Gepost door Harry Boerefijn op donderdag 11 november 2010 18:48

Gooi pinda’s, eierdooier, volkorenbrood, melk, zalm, tonijn, makreel, bessen, (sinaas)appels en uien in de blender en laat het geheel gedurende een minuutje lekker tekeer gaan. Qua smaak, geur en substantie wellicht niet echt aantrekkelijk, maar als hersteldrankje en als middel tegen de spierpijn na een fikse training of pittige wedstrijd onovertroffen.

Tenminste, dat vonden Amerikaans wetenschappers. Zij ontdekten dat tocopherol (zit in vitamine E), flavonoïden (krachtige antioxidanten) en docosahexaeenzuur (DHA, te vinden in visolie) een perfecte cocktail vormden tegen aan inspanning gerelateerde spierpijn. Wie ervoor zorgt regelmatig deze stoffen binnen te krijgen - en zeker in een zware trainings- of wedstrijdperiode - verkort het herstel. En dat is winst natuurlijk. Op zich niet zo opmerkelijk: wie er een gezond en afgewogen voedingspatroon op na houdt verbaast zich vast niet over de uitkomst van dit onderzoek. En wees gerust, je hoeft echt niet deze ongetwijfeld naar bagger smakende smoothie te maken laat staan te slikken.


Looptijden.nl op Facebook