*Back on Track na voetblessure*

Gepost door Ben Engel op maandag 23 juli 2018 19:02

Wat doe je als je merkt dat je last hebt van je rechtervoet yep niet gelijk gas terugnemen. Ik merkte tijdens mijn trainingen dat het best goed ging, maar elke keer erna speelde toch de pijn weer op. Op 21 juni liep ik mijn laatste in de Eifel (zie mijn vorige blog) en op dat moment had ik besloten pas op de plaats te maken. Een oorzaak had ik niet direct en ook de fysiotherapeut kon niks voor mij betekenen. Het enige dat gezegd werd dat het mogelijk een overbelasting kon zijn. Zelf bedacht ik dat het ook mijn loopschoenen konden zijn want beide waren eigenlijk op en de buitenzolen waren er niet best aan toe. Logisch denk ik als je 4 keer in de week een training loopt en ze waren al dik over de 1500km. Dus besloot ik maar gelijk nieuwe aan te aanschaffen. Dit werd eerst de Hoka Bondi 5 en als 2de paar de Brooks GLYCERIN 16 want op Brooks loop ik al vanaf het moment dat ik in 2013 ben gaan hardlopen. De 2 paar schoenen heb ik altijd bewust gedaan om te kunnen wisselen. Op het moment dat ik merkte dat het beter ging met de voet ben ik op 7 juli weer voorzichtig gestart en heb ik ervoor gekozen steeds maar een halfuurtje te pakken en dan in zone 1-2 dat bijna wandelen is. Ook met de nieuwe loopschoenen gaat het perfect. Inmiddels heb ik 8 van deze loopjes gedaan waarvan de laatste 3 hier in de Eifel en ging het steeds beter. Van de voet heb ik na de laatste run van 22 juli geen last meer en voelt alles weer als van ouds. Dat geeft de burger moed en pak ik het schema maar weer op voor een halve marathon .De 1ste is de Hoge Veluwe Loop in oktober dit jaar. Maar verder heb ik ook nog een 10km en twee 10em loopjes staan dus past dat er goed in. Voor nu zeg ik back on track en op naar een volgende uitdaging in 2019 en welke dat laat ik nog even achterwegeWink smiley

Foto's bij deze blogpost

533ECBED-40DD-42CE-A3C8-B485354A0E85.jpeg 86618EF8-7E8D-4B4D-A981-4F5B628686DC.jpeg

Looptijden.nl op Facebook