Gratis hardloopschema's op Looptijden.nl

Met behulp van de hardloopschema's op Looptijden.nl is het heel eenvoudig om een passend hardloopschema voor jouw niveau te zoeken. Je kunt de schema's hieronder rustig nalezen. Met een gratis account kun je echter ook automatisch het beste schema voor jouw niveau en doel uitzoeken!

Indien je net begint met hardlopen of nog niet heel veel ervaring hebt is het verstandig om met een schema voor jouw niveau te beginnen. Op Looptijden.nl kun je dit heel eenvoudig opzoeken!
Maak een schema Op Maat of zoek een standaard schema voor jouw niveau of kies hoe je het schema wilt volgen

Trainingsschema's voor: beginners, 5 km, 10 km, 15 km, 10 EM, halve marathon, marathon en afvalschema's

Nederlandstalige audiocoaching bij je schema

Hardloopschema's op Looptijden.nl

Looptijden.nl motiveert je om je schema vol te houden!

  • Keuze uit vele hardloopschema's
  • Nederlandstalige audiocoaching voor je schema
  • Uitgebreide planningsmogelijkheden
  • Al meer dan 100.000 hardlopers hebben met de Looptijden.nl schema's getraint
  • Worden ook gebruikt door personeel van NS, ProRail en de Koninklijke Landmacht
  • Optioneel: maak een schema Op Maat om naar jouw persoonlijke doel toe te trainen
Lees verder

Speciale hardloopschema's 

Dit is het ideale hardloopschema voor als je nog nooit hardgelopen hebt! Met dit schema bouw je het rustig op totdat je uiteindelijk 3 km achter elkaar kunt hardlopen.
Dit schema is speciaal gemaakt om te helpen bij afvallen. Inclusief handige tips om je te helpen bij het afvallen. Zorg dat al een half uur achter elkaar kunt hardlopen voor je aan dit schema begint.

Hardloopschema's voor de 5 kilometer 

Met dit beginnersschema kun je zonder enige hardloopervaring trainen voor je eerste 5 kilometer evenement!
Dit beginnersschema helpt je om zonder enige hardloopervaring te trainen voor je eerste 5 kilometer wedstrijd!
Dit schema helpt je om je tijd op de 5 kilometer te verbeteren tot ongeveer 30 minuten.
Door dit schema te volgen kun je een 5 km evenement uitlopen in ongeveer 25 minuten.
Met dit gevorderd schema train je om je snelheid verder op te schroeven, richting 20 minuten op de 5 kilometer!
Met dit zeer gevorderd schema train je voor een top tijd op de 5 kilometer!

Hardloopschema's voor de 10 kilometer 

Dit beginnersschema helpt je om zonder enige hardloopervaring te trainen voor je eerste 10 kilometer wedstrijd!
Dit beginnersschema helpt je om te trainen voor je eerste 10 kilometer wedstrijd als je al 5 km kunt hardlopen.
Door het volgen van dit 10 km schema train je gedurende 3 maanden voor een tijd rond het uur.
Dit schema helpt je om de 10 km rond de 50 minuten at te leggen. Enige hardloopervaring is wel benodigd.
Dit gevorderd schema helpt je om de 10 km rond de 40 minuten at te leggen!
Dit zeer gevorderd schema helpt je om een top tijd op de 10 km neer te zetten!

Hardloopschema's voor de 15 kilometer 

Train met deze hardloopschema's voor een 15 km evenement zoals de Zevenheuvelenloop.

Dit basisschema helpt je om je conditie dusdanig te verbeteren dat je na de 10 km ook de 15 km aan kan!
Met behulp van dit schema kun je na afloop een mooi gecontroleerde 15 kilometer lopen.
Dit gevorderd schema helpt je om je snelheid te verhogen en je conditie te verbeteren voor een toptijd op de 15 km!
Dit beginnersschema helpt je om zonder enige hardloopervaring de Zevenheuvelenloop uit te lopen!
Dit beginnersschema helpt je om de Zevenheuvelenloop uit te lopen als je al 5 km kunt hardlopen.
Dit schema helpt je om de Zevenheuvelenloop uit te lopen ruim binnen de twee uur
Dit schema helpt je om de Zevenheuvelenloop uit te lopen in ongeveer anderhalf uur
Dit gevorderd helpt je de Zevenheuvelenloop te volbrengen in 1 uur en 10 minuten!

Hardloopschema's voor de 10 EM (16,1 km) 

Deze hardloopschema's zijn geschikt voor alle evenemten van 10 EM (16,1 km) zoals de Dam tot Damloop.

Dit basisschema helpt je om je conditie dusdanig te verbeteren dat je de 10 EM aan kunt!
Met behulp van dit schema kun je na afloop een mooi gecontroleerde 10 EM lopen in ongeveer anderhalf.
Dit gevorderd schema helpt je om je snelheid te verhogen en je conditie te verbeteren voor een toptijd op de 10 EM!

Hardloopschema's voor de halve marathon 

Hardloopschema's voor de halve marathon helpen je gedege aan de start te staan van populaire halve marathons zoals die van Amsterdam Marathon.

Dit beginnersschema helpt je om je conditie verder uit te bouwen zodat je een halve marathon kunt gaan lopen!
Dit schema helpt je om je tijd op de halve te verbeteren tot ongeveer 2 uur.
Met dit gevorderd schema train je om je snelheid verder op te schroeven, richting de anderhalf uur op de halve marathon!

Hardloopschema's voor de marathon 

Train met deze hardloopschema's voor de marathon van bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam, Leiden of één van de vele andere marathons.

Hardloopschema's voor de marathon voor beginners
Dit absolute beginnersschema helpt je om zonder enige hardloopervaring een marathon uit te lopen. Het schema duurt iets langer dan een jaar.
Dit beginnersschema helpt je om een marathon uit te lopen zonder dat je veel hardloopervaring nodig hebt. Dit schema duurt iets minder dan een jaar.
Basis marathonschema's van 16 weken
Dit basisschema helpt je om te trainen voor je eerste marathon.
Met dit schema kun je je marathonconditie versterken en train je voor een tijd richting de 4 uur.
Dit gevorderd schema voor de marathon helpt je om de marathon rond de 3 uur te volbrengen.
Marathonschema's door de Nederlands kampioen op de Marathon
Door dit marathonschema te volgen train je voor een marathon in ongeveer 4 uur en 45 minuten.
Dit hardloopschema helpt je goed voorbereid aan de start te verschijnen bij de marathon.
Train voor de marathon in ongeveer 4 uur 15 met dit schema.
Dit gevorderd schema voor de marathon helpt je om de marathon rond de 3 uur en 30 minuten te volbrengen.
Dit zeer gevorderde schema voor de marathon helpt je om de marathon onder de 3 uur te volbrengen.

Met je gratis Looptijden.nl account kun je zelf aangeven vanaf welk moment je wilt beginnen met het schema. Als je echter een concreet doel hebt kun je ook de hardloopwedstrijd of datum selecteren waarvoor je wilt trainen en dan wordt het schema automatisch aangepast voor dit doel. Je kunt ook aangeven hoe vaak per week je tijd hebt om te trainen en op welke dag je het liefst loopt. Al deze gegevens worden gebruikt om het perfecte hardloopschema voor jou samen te stellen.

Het volgen van een hardloopschema kan en flinke belasting op je lichaam veroorzaken. Daarom is het belangrijk hier heel zorgvuldig rekening mee te houden. De schema's hieronder zijn heel generiek opgezet en daardoor voor veel hardlopers geschikt. Heb je echter twijfels over je eigen gezondheid of over de geschiktheid van een schema voor jou, neem dan voor de zekerheid altijd eerst contact op met een gediplomeerde hardlooptrainer om dit na te vragen!

Uniek op Looptijden.nl

  • App voor iPhone, Android en WindowsPhone
  • Nederlandstalige audiocoaching
  • Al meer dan 50.000 schema's gestart
  • Uitgebreide planningsmogelijkheden

Looptijden.nl op Facebook