Looptijden.nl community

Welkom bij de hardlopers community van Looptijden.nl. Hier zie je de laatste hardlooptijden, inschrijvingen en aanmeldingen. Zelf ook hardlopen kriebels? Meld je dan snel en gratis aan en begin meteen met het bijhouden van al je hardlooptijden.

Laatste blogposts

Hieronder staan de laatste weblog posts van gebruikers van Looptijden.nl over hardlopen en alles wat erbij komt kijken.

En door !!!

Gepost door Hans S. op zaterdag 30 mei 2015 15:22

Nu 4x bij deze fysio geweest en vanaf het begin geen last van de knie meer gehad. In het begin nog wel wat last van de zijkant van de kuit, maar dat is nu ook weg. Nog één keer en dan is het zeer waarschijnlijk over met de pijnbank daar. Maar het lopen gaat weer lekker. Nu rustig weer gaan opbouwen. De halve van Amsterdam dit jaar nog even niet, dan maar volgend jaar weer knallen op de halve, Berlijn misschien??
Om de nieuwe start te vieren maar een paar nieuwe schoenen aangeschaft bij All4running in Amsterdam. Omdat ik nu op de GTS13 loop en zij de GTS14 in de uitverkoop hebben/hadden, maar even langs gegaan. De GTS14 hadden ze niet liggen maar konden deze wel laten komen. Nog geen 24 uur later een belletje dat de schoenen er waren. Topservice, niet alleen qua bestellen maar ook wat informatie betreft. Ze hebben een loopbaan met sensoren waar van alles is vanaf te lezen wat je voeten/schoenen betreft. Dus de GTS14 was weer een prima keus. De eerste km's zijn al gemaakt.

Foto's bij deze blogpost

GTS13.jpg GTS14.jpg

Route 30 km door Zwanenwater

Gepost door Jan Martin Jansen op zaterdag 30 mei 2015 14:13

Mag je wel om het 2e water in het Zwanenwater heenlopen?
Lijkt me verder een mooie route.

Routine in rust

Gepost door Ferry Segers op vrijdag 29 mei 2015 18:51

Deze maand heb ik het wat rustiger aan gedaan. Mijn loopbuddy ligt er een jaar uit en ik ben wel gewoon gaan lopen al die tijd. Maar deze maand met alle vrije dagen vond ik dat ik wat meer tijd aan mijn gezin en vrienden moest besteden. Mijn baan vraagt al zoveel van mijn vrije tijd.
Ik heb de tijd ook genomen om mijn doelen te stellen, dit vraagt wel een bepaalde routine en op dit moment de omgekeerde routine van voorheen.
In het begin van de maand heb ik een smoothie-maker gekocht aangezien de gewone frisdranken mij echt niet meer smaakten. Ik merkte ook dat ik meer moest drinken en anders moest eten. Dat deed ik al een beetje doordat er wat in mijn patroon was veranderd maar een smoothie helpt wel degelijk om een bepaald hongergevoel tegen te gaan. Het is lekker, vitamine-rijk en het neemt de wil om te veel te eten ook weg.
Ik ben in die periode ook wat afgevallen en dat had ik niet verwacht. Mijn doel van 5 mei was niet behaald maar het was ook dat ik daar ook een wat strak schema in had gezet. Toch zat ik er niet ver naast.
Nu heb ik mezelf een doel gesteld dat ik zeker ga halen. Ik wil de afstand van een halve marathon gelopen hebben aan het einde van augustus. Dat gaat zeker lukken aangezien ik al een paar keer 16 heb gelopen.
Verder heb ik mezelf een klein gewichtsverlies verplicht, namelijk 1,25 kilo per maand vanaf juni. De maand mei ga ik niet meer lopen dus dat wordt de mindere maand, wel bewust want ik heb me in moeten houden op sommige momenten. In juni ga ik weer meer lopen en ga ik er wat van maken.
De routine die ik in het begin moest opbrengen om te gaan rennen werkt nu andersom, ik heb mezelf een rust aangemeten, zij het niet volledig verplicht. De routine van het afvallen had ik niet zo zwaar willen inzetten want mijn doel had ik maar vaag voor ogen. Nu heb ik wel degelijk een eis gesteld die ook echt te halen moet zijn.
De maand van minder lopen is bewust ook gekomen om te kijken of ik ook op de juiste manier mijn gewicht dat ik heb behaald ook kon behouden. Dit ging beter dan verwacht.
Ik wil in juni wat meer gaan lopen en ik heb er een motivatie bij. Ik kwam via het websurfen de kika run tegen. Aangezien het doel 100 procent van mijn aandacht heeft en ik ook nog eens een leuke wedstrijd wil lopen om weer een leuke beleving mee te maken zit ik erover te denken mij hiervoor in te schrijven. Eindhoven is lekker dicht in de buurt en begin juli is de kika run in Eindhoven. Een maand oefenen voor de 10 kilometer, dat moet kunnen. Ik had al de kwart marathon gelopen en dat was al wat meer dan 10 kilometer.
Ik ga erover nadenken om me in te schrijven en het goede doel op die manier te steunen. Het is wel jammer dat ik niet wat georganiseerd kan krijgen voor een zelf te stellen doel maar stilletjes hoop ik dat er nog eens iemand komt die daarbij wil helpen of me de juiste weg op kan sturen.
Een lezer van mijn blog (waarschijnlijk niemand) zou kunnen reageren. Een bericht naar mij persoonlijk zou ook prima zijn.
Veel plannen, veel rust genomen en het deed en doet me goed. De actie moet weer komen en die mis ik al een beetje. Mijn schoenen zijn er klaar voor, ik ga in juni weer helemaal genieten.

Voorloopster

Gepost door Ezra Noordermeer op vrijdag 29 mei 2015 16:14

Afgelopen week heb ik mij spontaan aangeboden om een route voor te lopen in het Spanderswoud voor het initiatief WeRunTogether van Prorun.nl. Het moet een route worden van iets meer dan 10 kilometer over de mooiste paden van het gebied. Nou, die ken ik wel. Alleen, hoe knoop ik ze aan elkaar?
Vandaag dus op pad om de 'ingang' van de heuveltjes langs het water bij de Bachlaan te vinden. Op de kaart in het bezoekerscentrum nog even gekeken waar dat logischer wijze zou moeten zijn en dan op pad.
Het eerste stuk wil ik langs de ijskelder en door Bantam, dat is geen probleem, dus dat stukje sla ik over. Landgoed Boekensteijn via de achterkant uitgelopen en dan langs het fietspad het eerste paadje rechts. Dat slingert al snel tussen de bomen door, met wat heuveltjes en een dikke omgevallen boom, waar je overheen moet. Dan tig zijpaadjes en door het donkere dennenbos sta je ineens weer bij het fietspad, die oversteken en dan even rustig op de brede laan uitpuffen van het opletten.
Dan begint het grote zoeken naar het begin van het water. Puur op richtingsgevoel kom ik op het voetstappenpad terecht en daar in de buurt moet het toch zijn. Stukje fietspad volgen, weer aan de overkant het bos in en inderdaad! Gevonden. Nu nog terug om een leuker paadje dan het fietspad te volgen. In omgekeerde richting blijkt dat veel gemakkelijker en blijkt de ingang van dit pad nogal verscholen te liggen, maar ik weet nu waar het is!
Weer terug naar het water en heuveltje op, heuveltje af, tot bij de brug. Daar weet ik dat je een doodlopend stuk ingaat, dus alleen even kijken hoe je een echt rondje loopt zonder dubbelingen. Dan terug naar het bruggetje, direct links langs het water en de spelende honden tot de asfaltweg. Oversteken, een rondje paardenwei en dan weer terug het bos in langs het verscholen vijvertje. Na kris kras wat paadjes te hebben gevolgd kom ik tot mijn verbazing weer uit in het donkere dennenbos. Zou het dan eindelijk eens lukken dat leuke smalle paadje ook op de terugweg te volgen? En inderdaad, na de nodige klimmetjes en de dikke omgevallen boom, sta ik weer op het fietspad achter Boekesteijn. Of ik dat laatste stukje dubbeling erin laat zitten weet ik nog niet, maar het wordt een leuk rondje de 12e juni!
Wie zich in wil schrijven kan op prorun.nl kijken onder born to run en dan WeRunTogether.
Loop ze!
Ezra

Foto's bij deze blogpost

image.jpg

Een Halve Marathon Training met vallen en opstaan (2 reacties)

Gepost door Ben Engel op donderdag 28 mei 2015 17:27

Donderdag 21 mei 2015 had ik mijn voorgenomen om een 1ste HM te gaan lopen op mijn vakantie stek in de Eifel als onderdeel van mijn training voor de HM. Dit stond gepland in het schema van Garmin. De route die ik ging lopen was op de Oleftalsperre in Hellenthal. Het was goed weer en niet te warm om de training te gaan lopen. Vol goede moed aangekomen op de Oleftalsperre ben ik in een rustig tempo aan de HM begonnen en dit ging goed tot ik er ongeveer 9km op had zitten. Ik had net tegen mijzelf gezegd tijdens de run dit gaat lekker en het gaat lukken vandaag. Maar helaas had ik dit niet moeten zeggen blijkbaar want nog geen 10 minuten later lag ik onderuit op de grond en ben ergens over gestruikeld wat ik niet waargenomen had. En de steentjes in de Eifel zijn hard kan ik je vertellen. Het gevolg een hevig bloedende hoofdwond en geschaafd rechterbeen + kapotte bril. Dat was dus einde training want ik moest er eerst voor zorgen dat ik het bloeden kon stelpen wat met moeite wel gelukt is. (Waar WC-papier al niet goed voor is). Gelukkig kwam ik deze keer een stel tegen (toeval! Nederlanders) die hun fles met water aan mij hebben gegeven om de bebloede handen etc schoon te kunnen maken. Nog even wat uitgewisseld met hun en na de vraag of het verder goed ging met mij en of ik wel alleen terug kon hebben ze hun hun wandeling vervolgd. Uiteindelijk terug op de camping heeft mijn vrouw de wond(en) behandeld en heb ik noodgedwongen de training een week stil gelegd. Inmiddels zijn wij (woensdag) weer terug gegaan naar Nederland (vakantie zit er bijna op) en kan ik zeggen dat alles er weer redelijk goed uitziet. En ik heb de training gisteren dan ook weer opgepakt en begonnen met een rustig rondje van 20 minuten. Al met al ben ik er nog goed vanaf gekomen (geen kneuzingen-botbreuken) en kan ik zondag weer verder met mijn trainingen voor de HM.Wink smileysmiley

Foto's bij deze blogpost

IMG_0180.jpg 25-04-2015IMG_0664.JPG

Win een startbewijs voor de Almere City Run (11 reacties)

Gepost door Looptijden.nl op donderdag 28 mei 2015 10:58

Op zondag 14 juni is de Almere City Run. Voor deze run mag Looptijden.nl 25 gratis startbewijzen weggeven. Meedoen is gemakkelijk! Laat weten welke afstand jij wilt hardlopen (4, 7, 14 of 21 km) en wie weet win jij één van de startbewijzen.

  • De startbewijzen worden onder de deelnemers verloot en is niet overdraagbaar.
  • De actie is geldig tot en met 1 juni 2015
  • De winnaars worden 3 juni bekend gemaakt

http://www.almerecityrun.com/

Foto's bij deze blogpost

Almere city run.jpg

Rustig an!! deel 2: Geen zorgen.. gewoon lekker lopen..

Gepost door berry peters op donderdag 28 mei 2015 07:14

De spanning voor de laatste etappe van de 14e hardloopvierdaagse van Apeldoorn was te snijden. Zeker voor de nog maagdelijke hardlopers die deze etappe voor de eerste keer zouden lopen. Constance en ik lagen in het natte gras op een schone vuilniszak van de perfecte organisatie. Trainert en Vos stonden redelijk relaxt bij ons in het grasveld naast de start. Zij hadden deze etappe al wel 40 keer gelopen en schepten meer op dan de vrijwilligers van de pastaparty. Brok keek verveelt naar de grijze lucht. Het kon wel eens een lange dag worden.

“Die tweede heuvel die gaat maar door.. Ik dacht vorig jaar.. Er komt geen eind aan.. En dan die temperatuur. Dat maakt het helemaal zwaar. Niet normaal meer!” vertelde Trainert met een serieus gezicht. Vos knikte met zijn hoofd en draaide zijn hardloopsjaal nog maar eens goed over zijn voorhoofd. Ownee, mijn excuses.. dat is natuurlijk een Bandana.

Het was sowieso een vierdaagse vol met hippe hardloop fashionstatements. Het naveltruitje was weer helemaal terug van eigenlijk nooit weggeweest. Al zag je wel dat sommige loopsters en die ene loper vergeten waren om te kijken of het truitje nog wel de goede maat had. Natuurlijk was daar dan de Bandana overgewaaid uit de trail- en het “Guns n Roses”-wereldje. Maar mijn persoonlijke favoriet was wel het hardlooprokje. Briljant in zijn eenvoud en gestimuleerd door diverse landelijke hardloopinstanties. Ze hanteren daarbij de gedachte dat wat de hockey bond kan, dat kunnen wij ook en zelfs beter. Echter sloeg het meelopend lid van de Schotse hardloopbond de plank, met de introductie van het mannelijke ruiten gewaad, volledig mis.

Ik kreeg trouwens nog de vraag hoe het een dag eerder was afgelopen met Brok en Constance.
Wil jij ook weten hoe dat was gelopen met Brok en Constance? Lees dan verder op: https://bigsmilerunning.wordpress.com/2015/05/28/rustig-an-deel-2-geen-zorgen-gewoon-lekker-lopen/

Even voorstellen! (3 reacties)

Gepost door patricia op maandag 25 mei 2015 13:17

41 zomers jong en een conditie van 0,0.
Nooit actief aan sport gedaan en nog nooit hard gelopen.
In maart 2015 kwam het idee om te gaan harlopen, na een tijdje zoeken op internet vond ik een hardlooptraining van start to run waarmee je in 7 weken leert hardlopen om na die 7 weken een duurloop te kunnen lopen van 25 min +/-
3 km
Op 7 maart mijn 1e training met de groep, en verder 2 trainingen thuis met audiocoaching.
Op 18 april de start to run training afgerond en behaald.

Maar hoe nu verder?
Mijn doel was om 17 mei de mariekenloop mee te lopen met de 5 km dit moest binnen 40 minuten.
Met behulp van de runkeeperapp gaan trainen.

17 mei was het dan zo ver ik zou mijn 1e run gaan mee lopen mijn man en kinderen gingen mee.
Deze ervaring was in 1 woord GEWELDIG!
Looptijd 35,51 minuten beren trots was ik.

En ja hoor ik ben nu verslaafd ik wil volgend jaar weer mee lopen maar dan 10 km.
via looptijden een trainingprogamma uitgezocht om 10 km te halen.
Meteen maar geüpgraded naar plus om nog meer uit mij trainingen te halen.

Rustig an!! deel 1: “mooi blauw is niet lelijk”

Gepost door berry peters op zondag 24 mei 2015 23:13

De hardloopvierdaagse van Apeldoorn is een waar fenomeen voor de echte langeafstandloper. Vierdagen hardlopen, wat wil je nog mee? Tja.. ik wilde echter zeker nog wel wat meer. Dus ik besloot om de eerste dag me gezellig lekker voor te bereiden in de Foodhallen en de laatste drie dagen lekker mee te lopen. Van Juf kreeg ik een startbewijs inclusief pastaparty en busreis naar het altijd leuke Kasteel de Canneburgh in het rustieke Vaassen.

Zaterdag Loenen 14,6km
Weinig mensen van AV34 liepen mee. Jammer want deze geweldige wedstrijd van onze stadsgenoten en hardloopvrienden AV Veluwe is, ondanks dat het tikkeltje zwaar is, ook heul gezellig. Goed.. een aantal zitten nog in de kneuzenbank van de marathon van Rotterdam. Die hebben een goed excuus. De rest is waarschijnlijk aan het voorbereiden voor een of andere ultratrail in Verweggiestan. Gelukkig was Brok en het Meisjevan er nog. Alleen Brok liep mee. Geheel toevallig kwam ik Constance tegen op de weg naar Amsterdam. Dus die liep ook mee.

Ik was nog een beetje zweverig van de, niet zo lang geleden afgelopen, nacht dus ik koos ervoor om niet met Brok mee te lopen. Maar in plaats daarvan gewoon lekker rustig met Constance te rennen. Ze had de eerste dag wel gelopen, een keurige strakke 11km/u. Zo’n tweede etappe is altijd zwaarder ook al is die korter. Hoe korter de etappe hoe zwaarder het parcours vertelde Meisjevan me voor de wedstrijd. Ik vertelde Constance dat ik haar zou begeleiden naar een mooie eindtijd. “Gezellig” was het enige wat ze zei.

Wil je weten wat Constance nog meer zei? Lees dan verder op: https://bigsmilerunning.wordpress.com/2015/05/24/rustig-an-deel-1-mooi-blauw-is-niet-lelijk/

interval training (3 reacties)

Gepost door Tilly Kramers op donderdag 21 mei 2015 19:10

Vanmorgen interval training gedaan
Ging vandaag zwaar vanaf het begin al. Moeite met zuurstofopname.
Net of je tussen een schroefbank zit.
Mijn handen enz zette op erg moe en heb het de hele tijd koud Sad smiley

Foto's bij deze blogpost

ren route.png

Bekijk alle blog posts

Looptijden.nl vandaag

Elke dag zijn er duizenden hardlopers op Looptijden.nl actief.

Bekijk activiteiten vandaag

Looptijden.nl komende week

Er worden elke week veel activiteiten en evenementen ingepland op Looptijden.nl.

Bekijk komende week

Loopgroepen

Er zijn honderden loopgroepen actief op Looptijden.nl.

Bekijk de groepen

Challenges

Doe mee met een challenge op Looptijden.nl en daag jezelf uit.

Bekijk de challenges

Zoek een hardloper

Op zoek naar iemand op Looptijden.nl?

Zoek een hardloper