7. Intervaltraining (Basisschema 10 km)

Gepost door Tante Jos op donderdag 18 mei 2017 11:59

Bezoek ook eens onze gezellige Looptijden Community groep op Facebook!
Een groep voor en door gebruikers van Looptijden.nl
https://www.facebook.com/groups/257126207961197/

Vandaag een extra uitdaging, lopen zonder muziek! Naar aanleiding van een artikel van Runner's World Nederland: https://www.runnersweb.nl/training/looptips/kracht-stille-duurloop.htm

Ik heb het voorheen ook al eens geprobeerd maar ik werd toen zo gedemotiveerd door mijn eigen gehijg en gestamp dat ik snel weer die oortjes in deed. Vandaag was die ervaring er nog wel maar een stuk minder. Ik zat vooral op mijn ademhaling te letten maar daardoor raakte ik juist weer in de war.

Ik blijf toch de voorkeur geven aan met muziek lopen alhoewel het tijdens die minuut rust wel heel lekker is om alleen maar omgevingsgeluiden te horen.

Mijn training van vandaag:
Eerst 10 minuten stevig inwandelen. Vervolgens 3 maal 5 minuten rustig hardlopen met steeds 1 minuut wandelen. Tenslotte 10 minuten uitwandelen.

4,25 km - 00:36:52 - 6,9 km/u - 307 kcal (Garmin)

Uitrusting: Brooks Adrenaline GTS 16

Garmin: https://connect.garmin.com/modern/activity/1740191372

NEVER GIVE UP!

Foto's bij deze blogpost

run1.jpg

Looptijden.nl op Facebook